Haber

SAĞLIK PERSONELLERİNİN SOSYAL MEDYA İLANLARINA İLİŞKİN “YÖNETMELİK” AYARI

Sağlık Bakanlığı tarafından hazırlanan ve 29 Temmuz’da Resmi Gazete’de yayımlanan “Sağlık Hizmetlerinde Tanıtım ve Bilgilendirme Faaliyetleri Hakkında Yönetmelik” ile doktorlara ve sağlık alanında faaliyet gösteren kurum ve kuruluşlara, veya kapalı veya açık reklamlara sahip olmak. Yönetmelik ile sağlık meslek mensupları veya sağlık kuruluşlarının internet sitelerinde, sosyal medya paylaşımlarında veya radyolarda yer alacakları programlarda halkı bilgilendirme amacını aşan “teşvik edici” faaliyetlere idari para cezası veya kapatma cezası gibi yaptırımlar uygulanacak. -TV kanalları. Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Tarihi ve Etik Anabilim Dalı Hukuk ve Tıp Etiği Uzmanı Prof. Dr. Gürkan Sert, yeni düzenlemenin son yıllarda oldukça artan sosyal medya mecralarında etik ihlallerle dolu paylaşımları etkileyeceğini söyledi.

Sağlık Bakanlığı tarafından hazırlanan ve 29 Temmuz’da Resmi Gazete’de yayımlanan “Sağlık Hizmetlerinde Tanıtım ve Bilgilendirme Faaliyetleri Hakkında Yönetmelik”, tıp ve tıp alanında faaliyet gösteren kurum ve kuruluşlara önemli yaptırımların uygulanmasının önünü açtı. gizli veya açık reklam olsun ya da olmasın sağlık. . Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Tarihi ve Etik Anabilim Dalı Hukuk ve Tıp Etiği Uzmanı Prof. Dr. Gürkan Sert, yeni yönetmelikle ilgili değerli açıklamalarda bulundu. Yeni düzenleme ile sağlık meslek mensupları veya kurumlarının sosyal medya paylaşımlarında veya radyo-televizyon yayınlarında yer alacakları programlarda kamuoyunu bilgilendirme hedefinin ötesine geçen “teşvik amaçlı” faaliyetlere idari para cezası veya kapatma cezası gibi yaptırımlar uygulanacak. TV kanalları. prof. Sert, bu düzenlemenin son yıllarda oldukça artan sosyal medya mecralarında etik ihlallerle dolu paylaşımları etkileyeceğini söyledi.

“SOSYAL MEDYA EN ETKİLİ ALAN”

prof. Sert, “Yönetmenin en aktif olacağı alanlardan birisinin sosyal medya üzerinden gerçekleştirilen bilgilendirme veya tanıtım faaliyetlerinin çerçevesinin belirlenmesi olacağını düşünüyorum. Amaç oluşturma, yönlendirme veya ticari faaliyet ise, yönetmeliğe uymayan reklam olarak değerlendirilecek veya bilgilendirme faaliyeti olarak tanımlanacak.Bu kapsamda cezai şart söz konusu olacak.“Bilgilendirme ve tanıtım faaliyetlerine değerli bir kısıtlama getireceğini düşünüyorum, dedi.

Geçmişte sağlık alanında bu yasaların var olduğunu ancak bu yeni yönetmelikte ayrı ayrı ele alınan konuların artık tek çatı altında toplanarak daha net bir çerçeve çizildiğini vurgulayan Prof. Sert, “Yeni yönetmeliğin bazı konularda açık ve net ifadeler getirmesi değerli. Hastaların ‘öncesi ve sonrası’na ilişkin görüntülerin paylaşılmasını tamamen yasaklıyor. Ancak, örneğin; hastanın izni veya çocuk ise yasal temsilcisinin izni alınır. Kesin sınırlar koyar. Bu nedenle her görsel paylaşımın bu kurallara uyup uymadığının denetleneceğinin bilinmesi önemlidir” dedi. . Prof. Sürece hem genel olarak hem de sosyolojik ve manevi açıdan katkı sağlamanın gerekliliğine de yer verilmelidir. Konu ile ilgili tebligat ve tebligatları da aynı birimler değerlendirecektir.

KİMSE KENDİ ALANININ DIŞINDA KONUŞAMAZProf. Dr. Tıp Madde 1219 kabul edilmektedir.Mesela estetisyenlik bu kanuna dahil edilmiştir.Makalelerde yer almayan unvanların kullanılmasının maddelerde yeri olmadığı belirtilmiştir.Bu yeni düzenlemenin aslında yaklaşık iki değerli olduğunu söyleyebiliriz. temel kavramlar.Tanıtıcı ve bilgilendirici faaliyetler yasak değildir, ancak bazı kısıtlamalar vardır.Örneğin, tıbbi müdahalenin neden yapıldığını, hangi durumlarda yapıldığını ve nelerle karşılaşılabileceğini anlatırsanız, bunu bir tanıtım olarak değerlendirebiliriz. Ancak bu bilgileri verirken yol gösterici ve talep uyandırıcı ifadeler kullanırsanız ve insanları satın almaya veya yaptırtmaya teşvik edecek bazı terimler kullanırsanız, ‘öncesi ve sonrası’ fotoğrafları da bu kapsamda ücretlendirilir. kapsamında bunu bir reklam olarak kabul ederler.”

Bu paylaşımların etik açıdan çok zahmetli ve sakıncalı olduğuna işaret eden Prof. bu girişimleri cazip uygulamalar olarak sunmaya yönelik, insanların sağlığına, yaşamına, ruh veya beden bütünlüğüne zarar verebilecek girişimler olarak değerlendirilmektedir.Dünyanın pek çok ülkesinde sağlık alanındaki tıbbi işletmelere ilişkin reklamlar, sağlık kurum ve kuruluşlarının reklamları Bu alanda özellikle estetik girişimlerle ilgili çok fazla tanıtım yapıldığı bilinen bir gerçek. Çok sayıda ihlal olduğunu görüyoruz. Böyle bir kurallar bütününün değerli etkileri olacağını düşünüyorum.”

“DENETİMLER ARTIRILACAK, ESKİ İLANLAR DA CEZALANABİLİR”

Sert, yeni düzenlemeyle birlikte denetimler ve ilgili birimler tarafından düzenli taramaların sıklaştırılacağının sinyallerini verdiğine işaret ederek, doktorlara idari para cezası söz konusu olurken, kurum ve kuruluşlara kapatma cezalarının da geleceğini kaydetti. prof. Sert, “Bu yönetmelikte yer alan kurallara uyulmaması halinde bir grup kapatma cezası getirildi. Bir gün veya bir ay kapatma halinde cezalar söz konusu. Bu tür paylaşımlar yapılıyor. Bu düzenlemeden önce aslında yasa dışıydı.” Söz konusu olabilir, bunun önünde rastgele bir sorun yok. Ancak bu Yönetmelik kapsamında olmayacak, önceki düzenlemelere göre cezai işlem uygulanacaktır. Ancak bundan sonraki paylaşımlar bu yönetmeliğe göre değerlendirilecek ve gerekirse yaptırım sürecine tabi tutulacak” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu